INVITAȚII FestivalulUI Internațional Timișoara Muzicală, ediția a xlv - a

 

 

 

DIANA ȚUGUI

Soprană

Violetta Valery (La Traviata) - 2.10.2021

Soprana Diana Țugui este născută la Craiova, a absolvit Universitatea de Muzică „George Enescu” din București și este doctorandă a Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca. Este o artistă plurivalentă care, pe lângă rolurile din operă în care s-a consacrat, abordează cu mult succes și genul vocal simfonic, opereta, liedul și chiar musicalul. A colaborat cu toate filarmonicile și teatrele de operă din țară iar în ultimii șaisprezece ani a avut numeroase apariții pe scene importante ale Europei. Este laureată a numeroase concursuri internaționale cum sunt „Jaume Aragall”, „Wilhem Stenhammar”, „Vox Artis”, „Elena Teodorini”.

În anul 2015 a fost încununată ca „Cea mai bună soprană” la Gala Operelor Naționale iar în 2018 a primit premiul „Lya Hubic” pentru cea mai bună soprană.

Repertoriul operistic al Dianei Țugui cuprinde mai bine de douăzeci de eroine, dintre care pot fi amintite Violeta în „Traviata” (peste 70 de reprezentații), Lucia în „Lucia di Lammermoor„, Mimi și Musetta în „La Bohème„, Elvira în „I puritani„, Adina în „L’elisir d’amore„.

În acest moment este solistă a Operei Naționale Române din Cluj-Napoca și în paralel cu activitatea de pe principala scenă lirică a Transilvaniei, Diana Țugui continuă aceeași frumoasă carieră de pe scenele europene.

 

 

 

 

PETER OSCHANITZKY

Dirijor

Concert aniversar PETER OSCHANITZKY - 6.10.2021

Dirijorul şi compozitorul Peter Oschanitzky, născut la Timişoara, a urmat cursurile Institutului Pedagogic de Muzică din oraş, apoi şi le-a definitivat urmând cursurile Academiei de Muzică „Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, specialitatea: dirijat-orchestră la clasa maestrului C. Bugeanu.

Activitatea artistică este legată şi de cea didactică, activând mai întâi ca profesor de muzică la Caransebeş, apoi ca şi profesor universitar în două centre muzicale importante: Timişoara şi Osijek din Croaţia. Cariera îi va purta paşii înspre Opera din Timişoara unde va conduce din punct de vedere muzical spectacolele, între anii 1975 şi 1983, ca mai apoi să revină (după ocuparea unei poziţii similare la Filarmonica „Banatul” între anii 1983 şi 1991) la „dragostea lirică – cea dintâi” într-o dublă ipostază, cea de dirijor şi director artistic, activând aici între anii 1991 şi 1993. Curtat de Opera Naţională din Osijek (Croaţia), Petru Oschanitzky va purta dorul plaiurilor natale din anul 1993 şi până în prezent. Cu toate acestea, revine „acasă” fie pentru a i se înmâna Premiul pentru „Cel mai bun dirijor al anului”, fie pentru Diploma de Cetăţean de Onoare al Municipiului Timişoara. Lumea muzicală internațională îl va onora oferindu-i Premiul „Pantheon” în Italia la Pescara, Diploma şi Titlul de Doctor în Muzică al Universităţii „Belford” din Statele Unite ale Americii.
Repertoriul său, extrem de vast, parcurge un traseu care străbate toate genurile muzicale, de la operă, operetă, balet muzică simfonică, fie că vorbim despre creaţia românească sau de cea universală.

Maestrul Petru Oschanitzky şi-a înscris numele în Galeria compozitorilor contemporani români cu lucrări de lied, muzică de cameră şi opereta: „Lijepa naša slavonska”. A realizat o serie de înregistrări pentru Radio, TV şi CD cu orchestrele filarmoniciilor din ţară.

A realizat turnee artistice în ţările din fosta Yugoslavie, Germania, Bulgaria, Italia, Elveţia, Belgia, Olanda, Republica Moldova, Cehia şi Slovacia. A fost invitat la pupitrul dirijoral al tuturor filarmonicilor şi operelor din ţară.

 

 

MIHAELA SILVIA ROȘCA

Dirijor

Concert aniversar PETER OSCHANITZKY - 6.10.2021

Născută în Roman, județul Neamț, dirijoarea Mihaela Silvia Roșca a absolvit Conservatorul „Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, avându-i ca îndrumători pe Grigore Constantinescu, Constantin Bugeanu, Iosif Conta., urmând să se perfecționeze la Seminarul Internaţional de Vară de la Weimar, între anii 1974 – 1979.

A debutat pe scena Operei din Constanța în anul 1985 urmând ca în anul 1992 să devină angajată a Operei din Timișoara unde desfășoară și până în ziua de azi o importantă carieră artistică.

Repertoriul ei foarte bogat cuprinde atât lucrări din repertoriul de operă, operetă, balet precum și lucrări vocal-simfonice.

A colaborat cu o serie de Teatre  lirice din țară ca Opera din Constanța, Opera din Iași, Teatrul Muzical din Brașov, cu Filarmonici din Ploieşti, Bacău, Iaşi, Constanţa dar și cu Teatrul de Stat Csiky Gergely din Timişoara şi Teatrul Naţional Timişoara.

Pe lângă acestea dirijoarea Mihaela Silvia Roșca desfășoară și o importantă activitate didactică fiind conferenţiar universitar la Facultatea de Muzică din cadrul Universităţii de Vest  din Timişoara.

 Funcţii artistice

1992-1993 Director artistic al Operei Naţionale Române Timişoara

1992-1997 Director al Comitetului de organizare al Festivalului „Timişoara Muzicală” - Opera Naţională Română Timişoara

1997-2000 Consultant artistic al Operei Naţionale Române Timişoara

 

 

ALFREDO PASCU

Tenor

Concert aniversar PETER OSCHANITZKY - 6.10.2021

Născut la Timișoara, a absolvit Academia Națională de Muzică din București în 1996, an în care a fost angajat ca solist la Teatrul de Operetă din București. A fost distins de-a lungul timpului cu premii la concursuri naționale și internaționale: „Hariclea Darclée” (Brăila, 2001), „Traian Grozăvescu” (Lugoj, 2002), Bursa „CEE Musiktheater” (2003).

În 2004 a fost distins cu Ordinul „Meritul Cultural” în Grad de Cavaler pentru performanțele sale deosebite, iar în 2005 obține Premiul Criticii Muzicale pentru promovarea artei românești. A colaborat cu Franco Zefirelli la producția „Callas Forever”.

Repertoriul său include roluri principale în cele mai cunoscute operete: „Voievodul țiganilor”, „Liliacul”, „Contesa Maritza”, „Bal la Prințul Orlowsky”, „Fântâna Blanduziei”, „Lăsați-mă să cânt!”, „Țara surâsului”, „Sânge vienez”, „Silvia”.

Tuturor acestora li se adaugă numeroase recitaluri pe scenele lirice ale țării, precum și turnee de succes efectuate de-a lungul anilor în Statele Unite ale Americii, Italia, Spania, Germania, Olanda, Belgia, Israel, Rusia sau Qatar.

 

 

DAVID CRESCENZI

Dirijor

La Bohéme - 10.10.2021

Pianist, dirijor de orchestră şi de cor, David Crescenzi a început să studieze la Conservatorul din Pesaro, specializându-se ulterior în instrumente de orchestră, pian, muzică corală şi dirijat coral. Timp de mai mulţi ani a fost asistent şi colaborator al lui Alessio Vlad şi elevul lui Gustav Khunn, la care a frecventat, între anii 1993 şi 1996, Cursurile de perfecţionare „După amieze muzicale” din Milano. Datorită activităţii sale pe parcursul a două decenii, s-a consacrat mai întâi ca pianist acompaniator şi maestru locţiitor în diferitele Teatre si Festivaluri lirice, atât în Italia cât şi în străinătate, iar actualmente ca dirijor de orchestră şi Maestru de cor.

Printre realizările sale cele mai semnificative amintim colaborarea sa cu Teatrul Operei din Cairo, Egipt, în calitate de dirijor invitat, între anii 1998 și 2003, unde pregăteşte şi dirijează „Bărbierul din Sevilla”, „Contract de Căsătorie”, „Domnul Bruschino” de  Rossini, „Elixirul dragostei” de Donizetti, „Tosca” de Puccini, „Bal mascat”, „Aida “ si „Rigoletto” de Verdi. Între anii 1999 şi 2001 a fost Maestru de Cor la Teatrul “Carlo Felice” din Genova iar in stagiunea 2004-2005 a fost locţiitorul Directorului Muzical de la Teatrul “St. Carlo” din Napoli. La Doha, Quatar a dirijat de trei ori: în anul 2002 opera Aida în anul 2003 “Ibn Sina” de Michil Borstlap, în anul 2005 “Aspire” de David Krane cu ocazia deschiderii Jocurilor Olimpice Asiatice.

Din anul 2002 colaborează cu Opera Naţională Română Timişoara, unde a dirijat spectacolele de operă:, „Nunta lui Figaro” de W. A. Mozart, „Bărbierul din Sevilla” de G. Rossini, „Aida”, „Rigoletto”, „Traviata”, „Nabucco”, „Trubadurul”, „Otello” , „Bal mascat”, „Attila” de G. Verdi, „Carmen” de G. Bizet, „Tosca”, „Turandot”, „Boema”, „Madame Butterfly”, „Gianni Schicchi” de G. Puccini „Cavalleria rusticana” de P. Mascagni, „Paiaţe” de R. Leoncavallo, „Adriana Lecouvreur” de F. Cilea şi „Gioconda” de A. Ponchielli. Sub bagheta lui au evoluat nume importante de talie internaţională, dintre care îl amintim pe basul Roberto Scandiuzzi în premiera operei „Faust” de Charles Gounod şi în opera „Attila” de Giuseppe Verdi.

A dirijat în cadrul Operei Naţionale din Bucureşti, opera Rigoletto în luna aprilie a anului 2006, iar succesiv a pregătit şi dirijat premiera operei bufe „Nunta lui Figaro” de Mozart în decembrie al aceluiaşi an. 

În septembrie 2007 a participat cu Opera Naţională Română din Timişoara la Festivalul Internaţional “George Enescu” din Bucureşti dirijând „Tosca” de Puccini, cu un casting internaţional care îi avea ca protagonişti pe soprana Nadja Michael, baritonul Franz Grundheber şi celebrul tenor dominican Francisco Casanova.

În vara anului 2008 pe Arena „Sferisterio” din Macerata a dirijat în primă audiţie absolută în Italia „Neues vom Tages” de Paul Hindemith.

Din anul 2008 este dirijor oaspete al  Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, unde a dirijat „Otello” „Bal Mascat”, „Rigoletto”,”Traviata şi „Aida” de G. Verdi, şi „Boema” de G. Puccini.

În cadrul stagiunii 2011-2012-2013 a fost invitat de către Opera Naţională Română din Iaşi pentru a dirija „Boema” de G. Puccini, „Lucia di Lammermoor” de G. Donizetti, Rigoletto, Nunta lui Figaro şi premiera operei „Bărbierul din Sevilla” de G. Rossini și premiera operei Aida de G. Verdi.

În ianuarie 2012 a întreprins un turneu în Germania şi Franţa cu Bergisch Symphoniker Orchestra din Köln, unde a dirijat „Aida”, „Otello” şi Requiem de G. Verdi.

În anul 2012 a dirijat „Stabat Mater” de Gioachino Rossini la pupitrul Filarmonicii din Cluj.

Din anul 2013 este oaspete la orchestra Radio din Bucureşti unde a dirijat  „Don Carlo” și „Simon Boccanegra” de G. Verdi, ”La Favorita” de G. Donizetti, Elixirul Dragostei și Bărbierul din Sevilla la Opera din București.

Din Septembrie 2014 David Crescenzi a devenit Director Artistic și Dirijor Permanent la Cairo Opera House din Egipt.

David Crescenzi a dirijat opera Boema de Puccini, la Festivalul 2015 de Vară al Arenei Sferisterio din Macerata. Din Stagiunea 2016/2017 este dirijor invitat al Operei din Dusseldorf, unde a dirijat Elixirul dragostei și Turandot.

Stagiunea 2017/18 va fi prezent din nou la opera de Dusseldorf cu Le Nozze di Figaro, Madame Butterfly, Lucia di Lammermore, Concertul de Anul Nou, Don Pasquale, Tosca și Aida.

Din Septembrie 2017 este Director Artistic la Opera Naționala Română din Cluj

În luna Martie 2018 a dirijat Aida în valea piramidelor la Cairo.

Din Sezonul 2018/19 este nominalizat Dirijor Invitat Permanent la Deutches Oper am Rheim din Dusseldorf.

 

 

FLORIN ESTEFAN

Bariton

Marcello (La Bohéme) - 10.10.2021

Și-a început studiul canto-ului și al artei scenice la Facultatea de Muzică din Oradea la clasa prof. Alexandru Farcaș și Gheorghe Mogoșan. A urmat cursurile de perfecționare vocală cu prof. Dennis O’Neill la Academia Internațională de canto de la Cardiff, cu prof. Mariana Nicolesco, prof. Rolando Panerai la Florența, cu prof. Sherill Milnes, Ileana Cotrubaș, Dame Ann Murray, Jane Eaglen, Bernd Weikl, Elisabeth Connell, Carol Vaness, Corneliu Murgu și în prezent cu prof. Viorica Cortez.

A participat la numeroase concursuri de interpretare vocală încă din anii studenției, dar și în perioada imediat următoare, fiind laureat al: Concursului Național „Sabin Drăgoi” Timișoara – premiul I, premiul special al juriului la Concursul Internațional de Lied „Nicolae Bretan” Cluj-Napoca, premiul special pentru cel mai tânăr participant (2001) și premiul I (2003) la Concursul Internațional „Hariclea Darclee” Brăila, premiul al III-lea (2003) și  premiul de excelență (2004) la Festivalul Național al Lied-ului Brașov, marele premiu la Festivalul Internațional de Lied „Ionel Perlea” Slobozia, premiul al II-lea la Concursul Internațional de Canto „Arta Florescu” București.

Repertoriul său cuprinde rolurile: Contele Robinson din „Căsătoria secretă” de D. Cimarosa, Malatesta din „Don Pasquale”, Belcore din „Elixirul dragostei”, Enrico din „Lucia di Lammermoor” de G. Donizetti, Don Giovanni, Antonio din „Nunta lui Figaro de W.A. Mozart, Marcello din „Boema”, Sharpless din „Madama Butterfly” de G. Puccini, Germont din „Traviata” de G. Verdi.

A participat în calitate de solist la premiera mondială a Integralei Liedurilor de G. Enescu din Japonia (2005), în opera modernă „The Boss” de A. Sienberger, dar și rolul principal în filmul „Transylvania” regizat de Tony Gatlif și prezentat în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Cannes (2006).

Florin Estefan a abordat și repertoriul vocal-simfonic, fiind invitat să interpreteze părțile solistice din Simfonia a IX-a de L.v.Beethoven, Misa Ceciliană de J. Hayden, Misa solemnis de G. Rossini, Carmina burana de C. Orff.

 

 

CIPRIAN TEODORAȘCU

Dirijor

Gianni Schicchi / Schéhérazade - 15.10.2021

Născut în 1976 la Galați, Ciprian Teodorașcu este absolvent al Universității Naționale de Muzică din București, secțiile compoziție și dirijat, unde a beneficiat de îndrumare unor eminenți dascăli, perfecționându-se apoi în Franța cu celebrul maestru al baghetei, Alain Paris.

Distins cu mai multe premii pentru activitatea sa și dirijor al Operei Brașov între 2001 - 2002, instituție cu care colaborează și în prezent, Ciprian Teodorașcu este din 2003 dirijor al Operei Naționale din București. 

Ciprian Teodoraşcu colaborează de-a lungul activităţii sale artistice cu personalităţi ale teatrului liric precum Alberto Rinaldi, prim-solist la Teatro alla Scala din Milano, Eduard Tumagian şi Alexandru Agache şi stele ale baletului, precum Alina Cojocaru şi Anastasia Kolegova.

Printre distincţiile sale se numără Premiul „Ludovic Spiess” acordat de Forumul Muzical Român în anii 2004 şi 2012, Premiul „David Ohanesian” oferit de acelaşi for în 2007, Premiul pentru întreaga activitate din partea Primăriei Municipiului Bucureşti în 2009. Participă la deschiderea stagiunii 2007 - 2008 a Operei din Sarajevo şi la Concertul Extraordinar cu prilejul Zilei Naţionale a României la Teatro Malibran din Veneţia, în 2007.

Ciprian Teodorașcu colaborează în cariera sa dirijorală și cu alte teatre lirice precum: Opera Națională din Timișoara, Opera Comică pentru Copii București, Teatrul „Nae Leonard” din Galați, Teatrul de Operetă „Ion Dacian” București, dar și cu filarmonici din țară. De asemenea, Ciprian Teodorașcu are mai multe apariții pe scena Ateneului Român și pe cea a sălii de concerte a Societății Române de Radiodifuziune, precum și câteva importante prezențe în spațiul internațional. Repertoriul său de operă cuprinde numeroase titluri: „Mefistofele” de A. Boito, „Don Pasquale” de G. Donizetti, „Faust” de Ch. Gounod, „Pagliacci” (Paiaţe) de R. Leoncavallo, „Cavalleria rusticana” de P. Mascagni, „Le nozze di Figaro” (Nunta lui Figaro), „Don Giovanni”, „Die Entführung aus dem Serail” (Răpirea din Serai), „Bastien şi Bastienne” de W.A. Mozart, „Madama Butterfly”, „La Bohème” (Boema), „Il tabarro” (Mantaua), „Suor Angelica” (Sora Angelica) şi „Gianni Schicchi” de G. Puccini, „Il barbiere di Siviglia” (Bărbierul din Sevilla), „La Cenerentola” (Cenuşăreasa), „Il Signor Bruschino” de G. Rossini, „La traviata”, „Rigoletto”, „Simon Boccanegra”, „Falstaff” de G. Verdi, „Motanul încălţat” de C. Trăilescu, „La serva padrona” (Servitoarea stăpână) de D. Cimarosa, „Lo speziale” (Farmacistul) de J. Haydn, „Il barbiere di Siviglia” (Bărbierul din Sevilla) de G. Paisiello, iar în cel de balet se numără: „Corsarul”, „Giselle” de A. Adam, „Frumoasa din pădurea adormită” de P. I. Ceaikovski, „Coppélia” de L. Delibes, „Don Quijote” de L. Minkus, „Romeo şi Julieta” de S. Prokofiev, „Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici” de C. Trăilescu, „La Sylphide” de H. Løvenskiold.

Sursa: www.opera-brasov.ro

 

 

 

ALIN STOICA

Tenor

Don Jose (Carmen) - 29.10.2021

Absolvent al Liceului de Muzică „Dinu Lipatti”, București și al Universității Naționale de Muzică București, Facultatea de Interpretare Muzicală, secția canto, sub îndrumarea maestrului Ionel Voineag, Alin Stoica este din 2016 colaborator al Operei Naționale București. În 2012 a participat la un masterclass sub îndrumarea sopranei Marina Krilovici.

Doi ani mai târziu, în 2014, a debutat cu Alfredo în „La Traviata” de Verdi la Opera Națională Română Cluj-Napoca, iar în 2015, cu rolul Ciprian Porumbescu, în opereta „Lăsați-mă să cânt” de Dendrino.

În 2016 a susținut opt reprezentații cu Don Jose din „Carmen” de Bizet la Festivalul de Operă din Gut-Immling și alte două cu Turiddu din „Cavaleria Rusticană” de Mascagni la Teatrul Pergolesi din Jesi. În luna decembrie a aceluiași an Alin Stoica a participat la Gala Aniversară – 95 de ani de la instituționalizare, cântând în duet alături de soprana Anita Hartig.

 

 

RAMONA ZAHARIA

Mezzosoprană

Carmen (Carmen) - 29.10.2021

Ramona Zaharia a absolvit Universitatea de Arte George Enescu - secţia canto clasic şi masterul în cadrul aceleiaşi universităţi. Printre rolurile de succes interpretate se numără Carmen, debutat în 2012 şi de atunci interpretat in 12 productii pe scenele din Austria, Germania, Luxemburg, Belgia, Franţa, Letonia, si Coreea de Sud. Alte roluri interpretate cu succes sunt Principessa di Eboli (Don Carlo - Verdi), Fenena (Nabucco – Verdi), Maddalena (Rigoletto – Verdi), Ulrica (Un ballo in maschera – Verdi), Zita (Gianni Schicchi – Puccini), Marcellina (Nozze di Figaro – Mozart), Lola (Cavalleria Rusticana- P. Mascagni), Principessa di Bouillon (Adriana Lecouvreur - F.Cilea), Federica (Luisa Miller – Verdi) - debut pe scena operei din Stuttgart.

In stagiunea 2017-2018 v-a debuta in rolurile Erda din opera Rheingold de R. Wagner, Amneris din opera Aida de G. Verdi si Santuzza din opera Cavalleria rusticana de P. Mascagni.

In stagiunile viitoare va aparea pe scena teatrelor

3/2017 - 6/2017 - Opera Nationala din Letonia, Riga, Carmen, Carmen de G.Bizet

3/2018 - 6/2018 - Malmö Opera, Maddalena din Rigoletto de G.Verdi

1/2019 -5/2019 - Metropolitan Opera, New York, Maddalena, Rigoletto de G. Verdi

9/2020 -10/2020- Metropolitan Opera, New York, Carmen, Carmen de G.Bizet

9/2021 -10/2021 - Royal Opera House Covent Garden, Londra, Maddalena, Rigoletto de G. Verdi

 „Iubesc toate rolurile pe care le am în repertoriu. În fiecare rol pun tot sufletul meu.Trăiesc pentru clipele petrecute pe scenă şi pentru publicul meu!”

 

 

ȘERBAN VASILE

Bariton

Nabucco (Nabucco) - 7.11.2021

Născut în capitala României, termină studiile de master ale Universității de Muzică din București sub îndrumarea profesorului Eleonora Enăchescu (1952-2015).

După participarea și câștigarea concursului As.Li.Co Italia 2010, Șerban începe o frumoas carier în lumea teatrelor de operă ajungând să debuteze alături de James Levine la Metropolitan Opera NY în 2014.

Repertoriul său cuprinde opere din repertoriul buff, dar și opera seria și lucrările sacre.

A colaborat cu dirijori importați precum Riccardo Muti în cardul academiei Riccardo Muti Ravenna 2018, Norcia Muti Festival, Yannick Nezet Seguin la MET Opera NY, Daniele Gatti la Opera din Amsterdam in rolul lui Ford din opera Falstaff de G. Verdi, Traviata la Teatrul de Opera din Roma sub bagheta lui Pietro Rizzo, Fabio Luisi la Opera din Firenze în capodopera lui Bellini La Stranieda.

Serban Vasile are in repertoriu și alte titluri precum Figaro, Barbierul din Sevilla, Ezio din Attila, Conte de Luna din Trubadurul, Enrico Ashton din Lucia di Lammermoor, Silvio din Paiate, Guglielmo din Così fan tutte, Belcore din Elixirul dragostei, Macheth, Nabucco, s.a.m.d.

Șerban va debuta acest an în rolul lui Amonastro din opera Aida de G. Verdi în cadrul producțiilor teatrului Alighieri Ravenna 2019-2020.

Următoarele colaborări sunt la Teatrul de Opera din Nice - Franța, Teatrul din Stuttgart - Germania și Teatrul din Toulon 2020 Franța.

 

 

DRAGANA RADAKOVIČ 

Soprană

Abigaille (Nabucco) - 7.11.2021


Absolventa a Facultatii de Muzica din Belgrad, a studiat canto cu Radmila Bakocevic si dirijat cu Stanko Sepic. A participat la o serie de masterclassuri sustinute de catre nume celebre ale genului, precum: Renata Scotto, Mirella Freni, Magda Olivero si Bruna Baglioni. A debutat pe scena Teatrului National din Belgrad cu rolul Musetta din “Boema” de G. Puccini, urmand apoi roluri precum Contesa Almaviva din “Nunta lui Figaro” de W. A. Mozart si Mary Voren din “Vrajitoarele din Salem” de R. Word, premiera mondiala.

Din anul 2002 pana in prezent a cantat in doua noi productii ale operei Nabucco de G. Verdi pe scena Teatrului National din Belgrad sub bagheta maestrilor Ion Iancu respectiv Harnait Johannes. In anul 2007 a cantat in Messa in C major de L. van Beethoven alaturi de corul si orchestra Facultatii de Muzica din Belgrad si Sinagoga din Novi Sad.

Rolul cu care a reputat un mare succes si in Italia - la Teatrul Comunal din Modena, la Piacenza si Ferrara - este rolul Odabella din “Attila” de G. Verdi sub conducerea muzicala a lui Pier Luigi Pizzi si Francesco Rotta.

Roluri precum Margareta din “Faust” de Ch. Gounod si “Mefistofeles” de A. Boito, Leonora din “Trubadurul” si “Forta destinului”, Aida din opera omonima a lui de G. Verdi, Manon din opera “Manon Lescaut” de G. Puccini, Fiordiligi din “Cosi fan tutte”, Donna Anna din “Don Giovanni” de W. A. Mozart, Rosalinda din “Liliacul” de J. Strauss, rolul titular din “Silvia” de E. Kalman ii imbogatesc repertoriul.

In anul 2008 a cantat intr-un concert dedicat lui Giacomo Puccini la Palas del Art Valensia din Spania, alaturi de solisti celebrii precum Placido Domingo, Juan Pons, Mariella Devia si Daniela Barcellona.

In rolul Tosca a debutat in stagiunea 2008-2009 a Teatrului National din Belgrad, reputand un mare succes si in Italia, la Teatrul Alighieri din Ravenna cu Ricardo Frizza la pupitrul dirijoral.